Wic Wac Woe

Wednesday, February 11, 2009

JAWAPAN KEPADA SOKLAN PERAH OTAK DI BAWAH...

Memang mencabar soklan kat bawah nih kan??? Ok la... ini adalah jawapannyer...Pengiraan yang dibuat hanyalah untuk mengelirukan pembaca sahaja...

RM25.00 (duit Mamat) - RM1.00 (baki yg tinggal utk Mamat) = RM24.00
RM25.00 (duit Bedul) - RM1.00 (baki yg tinggal utk Bedul) = RM24.00

RM24.00 x 2 = RM48.00

RM48.00 + RM1.00 (duit minyak motor Mamat) = RM49.00

Mana lagi seringgit??? Sepatutnya RM50.00 bukan...???

Di sini lah trick nyer... sepatutnyer...

RM48.00 bukan di tambah RM1.00 (duit minyak motor Mamat) .. sepatutnya ditolak...
dan jawapannyer..

RM48.00 - RM1.00 = RM47.00 (harga 2 helai baju)

Mana boleh dah tolak baki sorang seringgit tuh...pas tuh utk minnyak motor Mamat..kita nak tambah plak..sepatutnya..ditolak jugaklah...apa aarr...

Hahaha..ini hanyalah permainan tolak campur sahaja...tapi boleh jadi tricky gilerrr kan??


3 comments:

  1. dengan ilmu hisab nombor yg kurang ni... dah diberi jawapan pun aku blank lagi.. eheh

    ReplyDelete
  2. skrg aku dah tau nape aku xdpt jadi cikgu matematik..huhuh

    ReplyDelete